Захист споживачів та загальні умови

Підприємці, які продають продукцію або надають послуги, часто використовують загальні умови для регулювання відносин з одержувачем товару чи послуги. Коли одержувач є споживачем, він користується захистом споживачів. Захист споживачів створений для захисту "слабкого" споживача від "сильного" підприємця. Для того, щоб визначити, чи користується реципієнт захистом споживачів, спочатку слід визначитися, що таке споживач. Споживач - це фізична особа, яка не займається вільною професією чи бізнесом, або фізична особа, яка діє за межами своєї діяльності чи професійної діяльності. Коротше кажучи, споживач - це той, хто купує товар чи послугу для некомерційних, особистих цілей.

Захист споживачів щодо загальних умов означає, що підприємці не можуть просто включити все до своїх загальних положень та умов. Якщо положення є необґрунтовано обтяжливим, це положення не поширюється на споживача. У Цивільний кодекс Голландії включений так званий чорно-сірий список. Чорний список містить положення, які завжди вважаються необґрунтовано обтяжливими, сірий список містить положення, які зазвичай (імовірно) є необґрунтовано обтяжливими. У разі наявності із сірого списку компанія повинна продемонструвати, що це положення є розумним. Хоча завжди рекомендується уважно читати загальні умови, споживач також захищений від необґрунтованих положень голландського законодавства.

частка