Криптовалюта: юридичні аспекти революційної технології ЄС та Голландії

введення

Світове зростання та зростаюча популярність криптовалюти призвели до питань щодо регуляторних аспектів цього нового фінансового явища. Віртуальні валюти є виключно цифровими та організованими через мережу, відому як блокчейн, це онлайн-книга, яка зберігає захищений запис кожної транзакції в одному місці. Ніхто не контролює блокчейн, оскільки ці ланцюги децентралізовані на кожному комп’ютері, який має Bitcoin-гаманець. Це означає, що жодна установа не контролює мережу, що, природно, передбачає наявність багатьох фінансових та юридичних ризиків.

Стартапи Blockchain сприйняли початкові пропозиції монет (ICO) як спосіб залучення раннього капіталу. ICO - це пропозиція, за допомогою якої компанія може продавати цифрові жетони громадськості для фінансування операцій та досягнення інших цілей бізнесу. [1] Також ICO не регулюються спеціальними нормативними актами або державними установами. Ця відсутність регулювання викликала занепокоєння щодо потенційних ризиків, на які вони входять. Як результат, непостійність стала проблемою. На жаль, якщо інвестор втрачає кошти під час цього процесу, вони не мають стандартизованого курсу дій для відновлення втрачених грошей.

Криптовалюта - правові аспекти революційної технології ЄС та Голландії

.

Віртуальні валюти на європейському рівні

Ризики, пов'язані з використанням віртуальної валюти, викликають потребу Європейського Союзу та його інститутів у регулюванні. Однак регулювання на рівні Європейського Союзу є досить складним через зміни регуляторної бази ЄС та невідповідності регуляторних норм між країнами-членами.

Наразі віртуальні валюти не регулюються на рівні ЄС і не контролюються чи контролюються жодними державними органами ЄС, хоча участь у цих схемах наражає користувачів на кредитні, ліквідні, операційні та юридичні ризики. Це означає, що національні органи влади повинні розглянути, чи мають вони намір визнати чи формалізувати та регулювати криптовалюту.

Віртуальні валюти в Нідерландах

Згідно голландського Закону про фінансовий нагляд (FSA) електронні гроші представляють грошову вартість, яка зберігається в електронному або магнітному вигляді. Ця грошова вартість призначена для використання для здійснення платіжних операцій і може використовуватися для здійснення платежів іншим сторонам, ніж тій, яка видала електронні гроші. [2] Віртуальну валюту не можна визначити як електронні гроші, оскільки не всі законодавчі критерії виконуються. Якщо криптовалюту не можна юридично визначити як гроші або електронні гроші, як це можна визначити? В контексті Закону про фінансовий нагляд Голландії криптовалюта - лише середовище обміну. Кожен має свободу займатися бартерною торгівлею, тому дозвіл у формі ліцензії не потрібно. Міністр фінансів зазначив, що перегляд формально-правового визначення електронних грошей ще не є бажаним, враховуючи обмежений обсяг біткойна, відносно низький рівень прийняття та обмежене відношення до реальної економіки. Він підкреслив, що споживач несе повну відповідальність за їх використання. [3]

За даними районного суду Голландії (Overijssel) та міністра фінансів Голландії, віртуальна валюта, така як Bitcoin, має статус носія обміну. ​​[4] У апеляційній скарзі голландський суд вважає, що біткойни можна кваліфікувати як продані об'єкти, як зазначено у статті 7:36 DCC. Апеляційний суд Голландії також заявив, що біткойни не можуть бути кваліфіковані як законний платіж, а лише як засіб обміну. Навпаки, Європейський Суд постановив, що до біткойнів слід ставитися як до платіжного засобу, опосередковано припускаючи, що біткойни схожі на законний платіж. [5]

Висновок

Через складність, яка передбачає регулювання криптовалют, можна припустити, що Суд Європейського Союзу повинен буде залучатися до роз'яснення термінології. У випадку держав-членів, які вирішили адаптувати термінологію по-різному від законодавства ЄС, труднощі можуть виникнути у зв'язку з тлумаченням відповідно до законодавства ЄС. З цієї точки зору необхідно рекомендувати державам-членам вони дотримуватися термінології законодавства ЄС під час імплементації законодавства у національне законодавство.

Повна версія цього білого паперу доступна за цим посиланням.

Контакти

If you have questions or comments after reading this article, please feel free to contact mr. Maxim Hodak, attorney-at-law at Law & More via maxim.hodak@lawandmore.nl, or mr. Tom Meevis, attorney-at-law at Law & More via tom.meevis@lawandmore.nl, or call +31 (0)40-3690680.

[1] C. Bovaird, ICO проти IPO: в чому різниця ?, Bitcoin Market Journal вересень 2017.

[2] Закон про фінансовий нагляд, розділ 1: 1

[3] Міні-фургон Фінансування, Beantwoording van kamervragen над het gebruik van en toezicht op nieuwe digitale betaalmiddelen zoals de bitcoin, грудень 2013 року.

[4] ECLI: NL: RBOVE: 2014: 2667.

[5] ECLI: EU: C: 2015: 718.

частка