Криптовалюта: юридичні аспекти революційної технології ЄС та Голландії

введення

Світове зростання та зростаюча популярність криптовалюти призвели до питань щодо регуляторних аспектів цього нового фінансового явища. Віртуальні валюти є виключно цифровими та організованими через мережу, відому як блокчейн, це онлайн-книга, яка зберігає захищений запис кожної транзакції в одному місці. Ніхто не контролює блокчейн, оскільки ці ланцюги децентралізовані на кожному комп’ютері, який має Bitcoin-гаманець. Це означає, що жодна установа не контролює мережу, що, природно, передбачає наявність багатьох фінансових та юридичних ризиків.

Блокчейн-стартапи прийняли початкові пропозиції монет (ICO) як спосіб залучення дострокового капіталу. ICO - це пропозиція, за допомогою якої компанія може продавати цифрові токени населенню для фінансування операцій та досягнення інших бізнес-цілей. [1] Також ICO не регулюються спеціальними нормативними актами або державними установами. Ця відсутність регулювання викликала занепокоєння щодо потенційних ризиків, на які покладаються інвестори. Як наслідок, нестабільність стала проблемою. На жаль, якщо інвестор втрачає кошти під час цього процесу, вони не мають стандартизованого курсу дій щодо повернення втрачених грошей.

Криптовалюта - правові аспекти революційної технології ЄС та Голландії

Віртуальні валюти на європейському рівні

Ризики, пов'язані з використанням віртуальної валюти, викликають потребу Європейського Союзу та його інститутів у регулюванні. Однак регулювання на рівні Європейського Союзу є досить складним через зміни регуляторної бази ЄС та невідповідності регуляторних норм між країнами-членами.

Наразі віртуальні валюти не регулюються на рівні ЄС і не контролюються чи контролюються жодними державними органами ЄС, хоча участь у цих схемах наражає користувачів на кредитні, ліквідні, операційні та юридичні ризики. Це означає, що національні органи влади повинні розглянути, чи мають вони намір визнати чи формалізувати та регулювати криптовалюту.

Віртуальні валюти в Нідерландах

Відповідно до Голландського закону про фінансовий нагляд (FSA) електронні гроші представляють грошову вартість, яка зберігається в електронному або магнітному режимі. Ця грошова вартість призначена для здійснення платіжних операцій і може бути використана для здійснення платежів іншим сторонам, крім тієї, яка видала електронні гроші. [2] Віртуальні валюти не можна визначити як електронні гроші, оскільки не всі законодавчі критерії виконуються. Якщо криптовалюту юридично не можна визначити як гроші чи електронні гроші, як це можна визначити? У контексті Голландського закону про фінансовий нагляд криптовалюта є лише засобом обміну. Кожен має свободу займатися бартерною торгівлею, тому дозвіл у формі ліцензії не потрібен. Міністр фінансів зазначив, що перегляд офіційно-правового визначення електронних грошей поки не бажаний, враховуючи обмежений обсяг біткойнів, відносно низький рівень прийнятності та обмежений зв'язок із реальною економікою. Він підкреслив, що споживач несе повну відповідальність за їх використання. [3]

На думку Голландського окружного суду (Оверейсел) та міністра фінансів Нідерландів, віртуальна валюта, така як біткойн, має статус засобу обміну. ​​[4] В апеляції Голландський суд вирішив, що біткойни можуть бути кваліфіковані як предмети, що продаються, як зазначено у статті 7:36 DCC. Апеляційний суд Нідерландів також заявив, що біткойни не можуть бути кваліфіковані як законний платіжний засіб, а лише як засіб обміну. На відміну від цього, Європейський суд вирішив, що біткойни слід розглядати як платіжний засіб, побічно припускаючи, що біткойни подібні до законного платіжного засобу. [5]

Висновок

Через складність, яка передбачає регулювання криптовалют, можна припустити, що Суд Європейського Союзу повинен буде залучатися до роз'яснення термінології. У випадку держав-членів, які вирішили адаптувати термінологію по-різному від законодавства ЄС, труднощі можуть виникнути у зв'язку з тлумаченням відповідно до законодавства ЄС. З цієї точки зору необхідно рекомендувати державам-членам вони дотримуватися термінології законодавства ЄС під час імплементації законодавства у національне законодавство.

Повна версія цього білого паперу доступна за цим посиланням.

Контакти

Якщо у вас виникли запитання чи коментарі після прочитання цієї статті, будь ласка, не соромтеся звертатися до пана. Максим Ходак, адвокат Law & More через [захищено електронною поштою], або пан Том Мівіс, адвокат Law & More через [захищено електронною поштою]або зателефонуйте за номером +31 (0) 40-3690680.

[1] C. Bovaird, ICO проти IPO: в чому різниця ?, Журнал ринку біткойнів, вересень 2017 р.

[2] Закон про фінансовий нагляд, розділ 1: 1

[3] Міністерський фургон Фінансування, Beantwoording van kamervragen над het gebruik van en toezicht op nieuwe digitale betaalmiddelen zoals de bitcoin, грудень 2013 року.

[4] ECLI: NL: RBOVE: 2014: 2667.

[5] ECLI: EU: C: 2015: 718.

частка
Law & More B.V.